Obecně je „realitní makléř“ osobou, která zprostředkovává prodej či pronájem nemovitostí. Odborný právní výraz pro tuto profesi je „realitní zprostředkovatel.“ Činnost realitního zprostředkovatele je krásná, rozmanitá, ale ve většině případů dost složitá. Často zahrnuje celou řadu náročných úkolů, mnohdy právně složitých úkonů, které je potřeba zvládnout a rozhodně tato profese není pro každého.

Jak vše zvládám já se dočtete dále:

  1. Při kontaktu s klientem začíná práce poradenstvím a krátkým rozhovorem o záměru klienta a identifikací klientské potřeby a přání.
  2. Následně si domluvíme osobní schůzku, při které vysvětlím fungování realitního trhu a postupu jednotlivých činností, vysvětlení, proč by měl prodávat nemovitost s realitním zprostředkovatelem.
  3. Pokud se klient rozhodne pro moje služby, začínám náběrem nemovitosti k prodeji (osobní prohlídka, fotodokumentace, podrobný popis nemovitosti, nastavení realistické ceny - odhad tržní hodnoty).
  4. Následuje vytváření podrobného marketingového plánu, shromáždění všech potřebných informací a materiálů k vytvoření inzerátu. Toto zahrnuje psaní popisů, výběr nejlepších fotografií atd., zveřejnění v dostupných inzertních serverech a na sociálních sítích.
  5. Každodenní komunikace s různými lidmi. Domlouvání si náborových schůzek, prohlídek, komunikace s klienty, právníky, finančními poradci, bankami, úředníky atd. To také zahrnuje zpracování e-mailů, odepisován í na e-maily, SMS zprávy a koordinace samotných prohlídek. Potom jezdím na prohlídky, kde prezentuje nemovitost, zodpovídám další dotazy a snažím se ukázat nemovitost v tom nejlepším světle.
  6. Vyjednávám se zájemci a prodávajícími o nabízené ceně, tedy jsem prostředníkem mezi stranami obchodu.
  7. Koordinuji se všemi stranami, aby se zajistilo, že vše je připraveno pro uzavření obchodu. Připravuji a s klienty podepisuji rezervační smlouvu, koordinuji s advokátem přípravu a podpis kupní smlouvy a ujišťuji se, že je během celého procesu vše v pořádku.
  8. Jakmile dojde k podpisu smluv a převodu peněz do úschovy, zajišťuji vyřízení záležitostí v katastru nemovitostí, zejména podání návrhu na vklad apod.
  9. Po přepsání nemovitosti a uvolnění prostředků z úschovy předávám nemovitost novým majitelům. To zahrnuje přípravu předávacího protokolu, zjištění a sepsání stavu měřidel pro přepis, předání klíčů atd.

Svým klientům poskytuji zároveň:

- právní servis a rady

- profesionální fotogarfie, videoprohlídky a natáčení dronem

- zpracování PENB (průkazu energetické náročnosti budovy) a půdorysů

Vše výše popsaném je pouze stručný popis prodeje, který je bez problémů. Ve většině případů to však takto jednoduché být nemusí. Mohou se objevit problémy jako rozvod manželů a rozdílné názory na prodej, problémy s financováním, různé dohady mezi kupující a prodávající stranou, právní záležitosti a spousta dalšího. Příběhů, se kterými jsme se setkal je mnoho a vyprávění by bylo na několik dalších článků.

Vytvořeno v systému CHYTRÝ WEB MAKLÉŘE

Tomawell s.r.o. © 2025

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení